Als allereerste in zijn soort legt de Ninja 7 Hybrid de lat voor HEV-motorrijden meteen hoog. Dit revolutionaire nieuwe model weet de voordelen van de twee typen aandrijvingen naadloos te combineren.
Het hart van de Ninja 7 Hybrid wordt gevormd door de innovatieve combinatie van een nieuwe 451cc paralleltwin gekoppeld aan een handgeschakelde/automatische versnellingsbak en een elektrische tractiemotor plus accu. Een futuristische combinatie die een, tot nu toe, niet eerder vertoonde rijervaring biedt; uitstekende acceleratie gecombineerd met een zeer laag benzineverbruik. Het totale vermogen bedraagt 43,5kW. Wanneer de ‘’E-boost’’ functie is ingeschakeld stijgt dit naar 51,1kW. Rijders kunnen kiezen uit drie rijmodi (SPORT-HYBRID, ECO-HYBRID en EV) die elk een geheel eigen karakter hebben en geschikt zijn voor uiteenlopende rijsituaties.
Andere innovaties zijn onder andere de stationaire stop waarbij de verbrandingsmotor uitgeschakeld wordt bij stilstand om brandstof te besparen, de automatische startpositiezoeker (ALPF) die - indien geactiveerd - automatisch de eerste versnelling selecteert bij stilstand en een "Walk Mode" om voor- én achteruit manoeuvreren gemakkelijker te maken.
Door gebruik te maken van een speciaal ontworpen versie van Kawasaki's bekende trellis frame kunnen de brandstofmotor, elektrische tractiemotor en de accu compact gemonteerd worden om zo een optimale gewichtsverdeling te verkrijgen. Qua styling is de Ninja 7 Hybrid voorzien van een unieke HEV-elementen zoals een speciale kleurstelling en een ‘’doorzichtig’’ kuipdeel welke de accu toont. Het full colour TFT-display is voorzien van smartphoneconnectiviteit welke te verbinden is met de Kawasaki Rideology app.
Met deze baanbrekende motorfiets toont Kawasaki andermaal zijn technische kunnen en drang naar innovatie. De volledige specificaties, prijs en beschikbaarheid worden binnenkort bekend gemaakt.